söndag 9 december 2012

Julpåse

Detta är en kul variant på presentpåse att göra nu inför julen. Den går att göra i olika höjder och när de fick göra denna sk " box-in-a-bag" ¨på en av mina kurser så upptäckte vi att om man behöll hela längden på pappret istället för att att bara använda  4 1/2 inch så kan man ställa en 37 cl glöggflaska i påsen. 
Själv har jag gjort min påse i 5 inch istället då jag tyckte den blev lite väl liten annars. Vill du testa själv så är beskrivningen här.
Än en gång har jag använt Reprints underbara julpapper. Jag har egentligen bara upptäckt ett problem i år med deras papper och det är att eftersom de är så vackra i sig själv är ofta dekorationer överflödiga. Ni kommer förstå när jag visar upp några av mina julprojekt här på bloggen lite längre fram...
Här valde jag dock att skära ut fåglarna så att jag fick dem på framsidan istället för mitt i vikningen bak.
Hoppas ni får en riktigt mysig andra advent! Själv ska jag strax iväg med mina tjejer och ha en mysig dag i judohallen. :)
Ni har väl inte missat att Stämpelfabriken har en julkalender på Facebook? Gå in och gilla dem där så kan du vinna något varje dag i deras julkalender!!

1 kommentar:

  1. Åh, så fin! Är ju så kul att göra olika förvaringsaskar att ge bort, denna har jag aldrig sett och den var en kul variant.
    Vad fina fåglarna var, förstår ditt "problem" med julpapprena =)
    Ha en underbar dag i judohallen!!
    Kram Iffa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails