fredag 21 september 2012

Tävlingsbidrag vecka 4, Inzpiras stora tävling


Tävlingsinstruktionerna var följande för vecka 4 - arv/miljö:
En sak vetenskapsmännen aldrig verkar bli ense om, är huruvida en människa skapas mest av sitt arv, eller sin miljö. Vad är du?
Är du en produkt av dina föräldrars gener (och alla gener som förts ned igenom generationer) eller är du skapad av din miljö?
Här vill vi att du skapar någonting stort. Storleken på ditt alster ska vara minst 12x12 tum. Vad du gör är upp till dig, och om du väljer att skapa efter tema arv, miljö eller en kombination är ditt eget val - så länge storleken på ditt alster överstiger 12x12 tum.

Min stjärna är lite över 31 cm i diameter och jag tolkade vecka 4 på följande sätt:
Jag är tydligt präglad av miljön runt omkring mig då jag flyttat mycket och bott i tre olika länder. Jag älskar att resa och har gjort det i hela mitt liv och vill absolut inte känna mig instängd vilket buren i stjärnan symboliserar. Fåglarna symboliserar mitt resande och blomman och fjärilen symboliserar naturen som också är en stor del av mitt liv. Hjärtat symboliserar mitt livs kärlek som jag hittade i Marbella och som gett mig mina två älskade barn :) De fem orden är de städer som betytt mest i mitt liv och som format mig till den jag är idag. Vart vi kommer att befinna oss nästa år vet vi inte och vi har många beslut att ta och pilen mot frågetecknet får symbolisera detta.
Stjärnan i sig symboliserar att jag alltid siktat mot stjärnorna och ger 110% i allt jag gör. Sedan har jag stämplat på stjärna de två ord som nog beskriver hur folk kan uppleva mig: Start och tuff!


1 kommentar:

  1. Jättesnyggt och så härlig berättelse om ditt liv!!
    Tänker jag tillbaka på alla år jag hunnit leva tror jag att arv påverkar mycket....och självklart påverkar livets gång oxå =)
    Kram på dig!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails