lördag 30 juni 2012

Ännu ett skolavslutningskort


Till bägge mina döttrars fröken och magister gjorde jag ett sånt här boxkort. Jag hade en idé om att där skulle vara ett äpple istället för en tårta som jag gjort vid något tidigare tillfälle när jag gjort sådana här boxkort. Jag vet inte om det blev så väldigt likt men man kan nog ana att det ska vara ett äpple ;)
Jag tycker om hela idéen med dessa "överraskningskort" som blir så mycket mer när man öppnar dem och tar bort locket. Att de sedan är superenkla att göra är bara ett plus. Jag gjorde ett liknande i gröna färger till min äldsta dotters magister men då jag inte blev klar med det förrän natten innan skolavslutningen så blev inte bilderna så bra så ni får nöja er med detta. Till bägge korten så följde det med varsin somrig korg som var bak- respektive grillinspirerade.

1 kommentar:

  1. Tjusigt!
    Har inte gjort något sånt här än, men det jag gillar med det är att det blir så många sidor man kan dekorera och skriva på på insidan!
    Se absolut ut som ett äpple, så fint =)

    Tack för tipset, har dock ingen från Tupperware. Mitt problem var att jag tyckte att botten blev för liten när den skulle på igen. Det blev bra kanter och inget vasst, men som sagt så fattades det typ någon milimeter och den såg för liten ut.
    jag tyckte det blev fint med den lilla utstansade kanten runt så jag får nog fortsätta dekorera mina sådana burkar så, för det lär bli måååånga fler,hihi.

    Ha en härlig helg!
    Kram Iffa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails