onsdag 14 mars 2012

Tackkort bröllop - storleverans...



Jag fick en beställning på 70 st tackkort till ett bröllop och normalt hade jag tackat nej då jag vet vad det innebär med massproducering av kort. Men då det var en nära vän till mig som gifte sig så kunde jag inte tacka nej... Hela bröllopet gick i rosa och rött och önskemålet var att kortet skulle gå i dessa färger för att följa upp färgerna och där skulle finnas möjlighet att skicka med en cdskiva med foton från bröllopet. Jag har fotograferat korten innan brudparet själva klistrade dit bröllopsbilden. Bröllopskortet sattes på den vita sidan ovanför cdskivan. Jag hade en fantasi om att färga in hjärtan och sedan stämpla på dem men jag gav upp den rätt snabbt då om jag gjort det skulle jag fortfarande inte vara klar. Dessutom tyckte jag det var extra svårt med färgerna eftersom det inte är färger jag normalt använder eller kombinerar. Jag känner att jag egentligen skulle velat gjort så mycket mer med kortet men det går inte om man ska göra 70 st. Man kan inte ex. edga kanter och chalka för då blir man aldrig klar. Gissa om det var skönt när alla korten överlämnades!!!
När det gäller själva bröllopet så var det ett fantastiskt bröllop som varade i dagarna tre! Vi är vana vid det sedan vår tid i Spanien men det är inte var dag man blir bjuden på tredagarsbröllop i Sverige :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails