tisdag 12 juli 2011

Tillbaka till verkligheten!

I söndagskväll landade vi åter på svensk mark efter nästan 3 veckor i vårt absoluta favoritland Spanien. Bilden ovan är tagen av min man när vi var i Bolonia, ett av våra små smultronställen alldeles förbi surfarparadiset Tarifa.
Vi har sovit länge, varit vakna länge, ätit och druckit gott, träffat goda vänner och bl a gjort en fantastisk vandring längs vägen upp till Benahavis i en flodfåra mellan laguner och vattenfall.
Vi fick äntligen möjligheten att visa våra barn Castano Santo som måste vara ett av världens största kastanjeträd och definitivt ett av de äldsta - över 800 år gammalt. Trädet ligger ca 13 km rakt upp i bergen så det är omöjligt att ta sig dit med vanlig bil. Tack K-J för lånet av jeepen - det var ett verkligt äventyr ;)

Ja, just det vi badade varje dag också... sa jag förresten att vi hade det BÄST??? Vi längtar redan tillbaka. Och för er som undrar var vi var så var vi på Solkusten i Spanien men vi har en tendens att kanske inte besöka de vanligaste turistställena...

4 kommentarer:

  1. Ser ljuvligt ut!
    Välkommen hem till sommar-Sverige. Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt L8! Och det bästa är ju att vi har halva sommaren kvar här hemma:)Hörs snart, kram!

    SvaraRadera
  3. Det ser verkligen helt underbart ut!!!
    Shit alltså, vad avis jag blir!
    Spanien är ett underbart land att resa till!
    Jag är ju dock inte så berest men skulle jag välja att åka någonstans här å nu så skulle det helt klart bli Spanien! :D

    Härliga foton och vilket otroligt häftigt kastanjeträd!
    Maffigt som tusan :D

    Välkomna tillbaka till verkligheten.. ;)

    kramisar!

    SvaraRadera
  4. Jag är Karl-Johan o Bergatös....3:e generationen :) (pappa o farmor också)
    Så jag är från "rätt sida" Linnégatan ;)

    KRAM

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails