fredag 20 maj 2011

Bokmärke till Sara

Klicka på bilderna så ser du bokmärket bättre.
Jag har länge lovat Sara att när hon började i förskoleklassen skulle hon också få ett eget bokmärke att använda till sin läsläxa. Nu är det snart sommarlov och när Ett Trykk hade en utmaning om att göra ett bokmärke så tänkte jag att nu är det verkligen dags att ta tag i det.
Jag gillar just denna typ av dubbelvikta bokmärken som man lägger översjälva sidan och som sedan hålls ihop av magneter när man sätter ihop det. Det är perfekta just för barn eftersom de inte trillar ur boken utan sitter fast på sidan.
Saras önskemål var att det skulle vara rosa så rosa fick det bli och så fick hon samma text på baksidan som storasyster:
"Flitigt läsa
gör dig klok,
därför läs
varenda bok"

4 kommentarer:

  1. Så vackert bokmärke! Måste testa göra ett sånt någon gång, fiffigt med magneter ;)

    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Jättefint!!! Nu blev jag sugen på att göra ett bokmärke till mig själv :O)
    Skogstokiga bamsekramar
    från mig

    SvaraRadera
  3. Såååå fint! Jag ska minsann ta o göra ett till sonen!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Et herlig bokmerke!!! Perfekt motiv og en herlig tekst til :)
    Tusen takk for at du deltar i månedens utfordring hos Trykkpressa!
    Klem, Wenche :0)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails