fredag 2 oktober 2009

Ett perfekt sätt att använda sina spillbitar!

Stationary box
Stationary boxen inuti
5 st kort 6x6"
5 st kort 3x3"
5 st tags

För ett tag sedan såg jag en jätte kul beskrivning hos Linda om hur man gör denna sk Stationary box. Så när det var dags för Farmor att fylla år så tänkte jag att detta var en perfekt present. Hon fick även jultagsen i inlägget nedanför :)
Dessutom så är det ett perfekt sätt att använda sina spillbitar. Jag har medvetet gjort väldigt enkla kort då det tar sin lilla tid att göra alla kort. När man tar av locket så ramlar ena sidan ner så man kan se alla korten som ligger i. Jag har verkligen maxat antalet kort och det blev 5 st 6x6", 5 st 3x3" och 5 st tags och där hade inte gått i ett till beroende på att blommorna tar en del plats då de inte är platta...
Det var jätte kul att göra denna - ta gärna en kik på beskrivningen och pröva själv. Du bestämmer själv hur avancerad din Stationary box ska bli och hur mycket tid du vill lägga ner på den.

5 kommentarer:

  1. Ååååh, så snygg!!! Å tack för att du länkade! =D

    Kul att du testat decoupage! Det är himla beroendeframkallande, det med. Men just nu ligger min decoupageverkstad i malpåse, orkar inte kladda. För lite kladdigt är det ju. Att göra det på kort blir himla effektfullt, speciellt om man jobbar med servetter och 3D-effekt. Bara att hojta om du behöver tips eller råd någon gång. ;-)

    SvaraRadera
  2. Så snygg den blev när den blev klar, likaså korten i.

    SvaraRadera
  3. Oh så fint! Tänk att få en sådan present, en perfekt gåva. Superläcker!

    SvaraRadera
  4. Så, den är äntligen färdig.... Den blev ju SUPER-FIN! Att du bara orkar hålla på med så stora projekt. Hoppas helgen i Gbg var givande!

    SvaraRadera
  5. Men den är ju helt underbar! ♥♥♥
    TAck snälla för tipset och så ska jag hoppa in till LInda och undersöka

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails