fredag 4 september 2009

Gammal teknik som jag testade igen!

Detta kortet har jag gjort med en "gammal" stämpelteknik som jag lärde mig för många år sedan av Johan på Stämpelfabriken. Det är en jätte kul teknik där du använder dig av din Versa Mark vattenstämpel dyna. När du stämplar med den så blir det endast en "osynlig" stämpel och sedan borstar du fram dina stämplar med torrchalks. I mitt fall stämplade jag bakgrunden först och tog en mörkbrun ton och sedan stämplade jag fjärilarna en och en och använde en roströd ton av torrchalksen. Om du vill veta exakt hur jag gjorde och vilka material jag använt så ta en kik på Stämpelfabrikens blogg. På detta kortet har jag stämplat direkt på konstcanvas som jag sedan fransat i efterhand. Då jag använt en lite stabilare canvas så krävs det lite tålamod för att få fram fransarna ;) Ge inte upp!

2 kommentarer:

  1. Snyggt!!! Detta ska jag testa!!
    Vi ses imorgon! Jag är mycket piggare nu!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails