fredag 1 maj 2009

Mitt första "skisskort "

Kolla in allt jag vann!
Så här såg skissen ut - stämpeln med ScrapEvent grodan Evert var tvungen att ingå på kortet
Så här såg mitt kort ut

Jag var med i mina två första tävlingar någonsin på Scrapeventet och detta var mitt bidrag till korttävlingen på kvällen. Jag har aldrig gjort ett kort tidigare efter skiss så som ni ser följde jag skissen slaviskt. Jag är normalt en väldigt långsam kortmakerska så det där med tävlingar på tid är nog ingen grej för mig egentligen. Jag vill gärna tänka till i lugn och ro och själva processen att fundera ut hur jag vill att mitt kort ska se ut tar ofta längre tid än själva kortet. Jag är mest nöjd med min korttext för det är på den nivån min humor är ungefär... ;)
Den andra tävlingen jag deltog i var Scrapeventets väsktävling och den kunde man ju sitta och skapa i lugn och ro innan eventet så det passade långsamma mig betydligt bättre. Jag återkommer med bild på väskan.

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails